10 jaar de diagnose atrium fibrilleren.

Weergave van 3 nieuwste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #14498
      Up
      0
      Down
      ::

      Als er geen antwoorden meer zijn en de vragen steeds verder opstappelen.

      Ik tikte deze maand de 27 aan. Wat betekent dat ik aankomend voorjaar 10 jaar geleden de diagnose atrium fibrilleren kreeg naar jaren klachten zonder het te kunnen vangen.

      In corona tijd lijken we een soort van te zweven tussen normaal en abnormaal. In deze chaotische periode onze tweede zoon mogen krijgen. En wat is het toch gek hoe ik tot rust kom tijdens een zwangerschap. De ritmestoornissen een stuk stabieler en juist tegen overgesteld een lage in plaats van hogere hartslag.

      Echter nu onze zoon de 4 maanden oud aan gaat tikken is het ritme weer hoog de runs terug en weer back to normaal. Of hoe normaal je het kunt noemen. Overleg gehad met de cardioloog, schildklier waarden nogmaals laten prikken voor de zekerheid maar deze was zoals altijd gewoon perfect net als de rest.

      De rust is gewoon weer verstoord de menstruatie cyclus weer opgang en naast de hormonen door het lijf. stromen dus ook de prikkels weer chaotische door het hart.

      Het is op dit soort momenten lastig positief te blijven. Tijdens mijn zwangerschap heeft mijn vader weer twee cardioversies nodig gehad ook bij hem is het nooit over gegaan en lijken de aanvallen steeds zwaarder te worden. De grootste angst is natuurlijk dat het 24/7 aanwezig zal blijven in plaats van het aanval gewijs zoals nu. Of dat we naast de steeds anderen soorten ritmestoornissen ook hartfalen gaan ontwikkelen.

      Maar er zijn een hoop vragen en een stuk minder antwoorden.

    • #16872
      KvGi
      Deelnemer
      Up
      0
      Down
      ::

      Beste Antoine Manuela,

      Heel begrijpelijk dat je als je grootste angst beschrijft dat het 24/7 aanwezig zal zijn. Ik herken die angst heel sterk uit de fase, waarin het bij mij ook aanvalsgewijs optrad.
      Je bent nog heel jong maar ik heb rond mijn 50e jaar kunnen aanvaarden dat het 24/7 aanwezig was en dan blijkt het leven gelukkig toch ook heel goed te zijn. Gelukkig past een mens zich aan in de meest bijzondere omstandigheden. Het is bij mij in de afgelopen 30 jaar ook niet erger geworden. Misschien een geruststelling voor je?

    • #17747
      Danny
      Deelnemer
      Up
      0
      Down
      ::

      Misschien rare vraag maar wanneer ga je hartfalen ontwikkelen als je permanent BF heb ? Ik heb namelijk een vergrote linker boezem en vaak last van BF . In rust is het onregelmatig maar geen extreem hoge hartslag

      • #17757
        Up
        0
        Down
        ::

        Wat lastig! Dat is echt iets wat je met de arts moet bespreken. Zover ik het begreep heeft het met verschillende factoren te maken.

        Dat in rust en niet extreem hoog herken ik helemaal! Zo frustrerend. Ik probeer daarom altijd een soort van bezig te blijven zodat het niet voel.

    • #17799
      Agnes Muskens
      Deelnemer
      Up
      0
      Down
      ::

      Hallo Danny,
      Daar is geen antwoord op te geven omdat het per persoon afhankelijk is.
      Daarnaast is het niet zo dat iedereen hartfalen ontwikkeld die AF heeft.

Weergave van 3 nieuwste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.