Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Ablatie Reageer op: Ablatie

#5330
Mary Waalkens
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste forumleden,
Inmiddels een jaar verder sinds mijn laatste bijdrage, en een 4e ablatie afgelopen maart, zit ik met een dilemma hoe verder. Na de 3e ablatie in sept.2018 kreeg ik binnen twee weken te maken met een boezemflutter soms afgewisseld met AF. Na weer een aantal ECV zonder blijvend resultaat werd besloten het hartritme met medicatie onder controle pogen te houden. Dit mislukte en ik heb ruim 3 maanden met een hartslag van 150 “rondgelopen”. Na een second opinion in Utrecht UMC was het advies om toch een 4e uitgebreide ablatie uit te voeren. Dit lijkt tot nu toe positief uit te pakken, alleen het herstel hiervan valt vies tegen. Momenteel zit ik in een hartrevalidatie-traject om weer een beetje conditie terug te krijgen. (Ben heel moe en slaap slecht)
Bij de laatste controle in Nieuwegein, begin deze maand, is de digoxine stopgezet (ik gebruik nu nog 200 mg metoprolol, perindopril en Xarelto). Ook kreeg ik te horen dat ik een “bijzonder geval” ben.Sinds een paar dagen merk ik een bepaalde onrust d.w.z. extra overslagen en een zekere spanning.
Mijn vraag op dit moment aan Natasja de Groot is of het nut heeft om te starten met het gebruik van L-glutamine. Ik heb mij aangemeld voor een vervolgonderzoek waaraan ook patiënten zouden deelnemen die al een of meer ablaties hebben ondergaan. Is op dit moment al bekend of dit daadwerkelijk gaat starten? En is er al resultaat te melden van het eerste onderzoek?
lees graag jullie reacties, ervaringen, adviezen
Groet, Mary