#5327
Peter
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Bianca,

In oktober 2017 werd ik voor het eerst geconfronteerd met boezemfibrilleren. Dit is toen met cardioversie weer in order gebracht en werd ik aan de medicijnen gezet nl. sotalol 40mg 2 x daags en Eliquis Apixaban 5 mg 2 x daags. Je voelt je als gezonde vent ineens hartpatiënt.
Na enige maanden heb ik de medicijnen afgebouwd maar na een half jaar weer gedwongen begonnen omdat het BF weer begon.
De voorgeschreven hoeveelheid medicijnen zorgden echter ook voor allerlei vervelende klachten zoals verschillende hartritme stoornissen, hartslag onder de 50 etc. Het was/is nog steeds een ge-experimenteer om alles zo rustig mogelijk te houden. Met een pulse-oximeter kan ik de soms langdurige onrust van het hartritme vastleggen en terugkijken zoals deze mij met name ‘s nachts bezig houdt.

Het zoeken op internet heeft mij uiteindelijk bij jullie gebracht daarmee ook op het spoor van de L-glutamine gezet. Ik gebruik het nu pas twee dagen en heb toevallig(?) afgelopen nacht een rustige nacht gehad. Ik ben benieuwd of het bij mij daadwerkelijk effect gaat hebben en zal daarover zeker verslag doen op dit forum.

Mijn vrouw en ik eten best gezond maar vlees staat laag op de agenda. Een van de schrijvers merkte op dat in bepaalde producten, waaronder juist ook vlees, de nodige glutamine zit. Maar ja, wij eten vaak vis en daarin zou het toch ook zitten.
1. Of is je misschien bekend dat er toch een verschil zit in soort of hoeveelheid glutamine bij vlees en vis?
Er zijn tegenwoordig nogal wat mensen die vegetarisch of veganistisch eten. Lopen die meer risico?
Zou voeding misschien een van de triggers kunnen zijn? Tsja ………. nog meer onderzoek!!!

Er wordt op de site gesproken van eiwitten en hulp-eiwitten.
2. Kunnen we daar iets mee middels onze voeding?
3. Gaat het bij de L-glutamine om de eiwitten, de hulp-eiwitten of misschien beide?

De studie gaat om een relatief kleine groep maar toch kijk ik uit naar de resultaten.
Ondertussen hoop ik natuurlijk op een gunstig effect van de L-glutamine.

Peter