#5217
Mar
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Bianca en mede AF-lotgenoten,

Graag stel ik jullie met veel plezier op de hoogte van mijn afgelopen 5 weken.

Inmiddels is het meer dan een maand geleden dat ik bewust bezig ben geweest met het ‘L-glutamine dieet’. Voor mij hield dat in het extra eten van de voedingsmiddelen: kaas, ei, rundvlees en yoghurt. Wat mij opviel gedurende de eerste week was een lichte verandering in het effect nadat ik begon met boezemfibrilleren: Het hart zet zichzelf sneller terug in het ritme.
Maar het meest opvallende vond ik de dagen dat ik rundvlees (van de slager) at. Drie dagen stevig portie rundvlees lijkt in verband te staan met een rustig ritme en geen helemaal geen enkele vorm van storingen.

Op basis van de eerste twee weken (vanaf 15 maart) trok ik de conclusie dat mogelijk via mijn voedingspatroon te weinig L-glutamine binnen kreeg en heb ik besloten om over te gaan op de inname van L-Glutamine (via poeder vorm). Ik begon met de inname van 4,5 gram in de ochtend en 4,5 gram in de avond. Als snel leek een patroon zich af te tekenen. In de ochtend geen afwijkingen in het ritme en ook in de avond/nacht geen afwijkingen. Echter in de middag voelde ik zeker nog afwijkingen in het ritme en was het af en toe onrustig.

Vervolgens ben ik overgestapt op drie keer daags 4,5 gram L-glutamine. Dat heb ik nu de afgelopen 2 weken gedaan. Het effect vind ik echt heel bijzonder! Geen ritme stoornissen meer gehad en ook het hartritme voelt rustig zoals vroeger en dan doel ik op de periode voordat ik last had van AF. Het voelt weer aan als vroeger (zo’n 5 jaar geleden). Ik ben benieuwd of dit het effect is van de inname van L-Glutamine of dat ik heel toevallig in een rustige periode zit. AL betwijfel ik het laatste, want ik had al maanden elke dag last van afwijkingen in het hartritme tot AF aan toe. Over een maand zal ik opnieuw een terugkoppeling geven.
Ik kijk uit naar de bevindingen die in de zomer worden teruggekoppeld! Hopelijk zijn er proefpersonen die hetzelfde effect ervaren als ik. Dat zou een fantastisch doorbraak zijn.

Voor iedereen een fijne tweede paasdag!

Blije groet,
Mar