#4610
Frans van Koppen
Deelnemer
Up
0
Down
::

@Marco
Iedereen is anders en heeft een andere achtergrond. Ik heb twee ablaties tegen boezemfibrilleren achter de rug en deze hebben uiteindelijk niet voor het gewenste resultaat gezorgd. Daarnaast heb ik afgelopen zomer een sluiting van een gaatje tussen de boezems ondergaan. Ander doel, maar de ingreep is vergelijkbaar. Natuurlijk was ik best wel zenuwachtig, maar alle keren ook gemotiveerd. Ik vond de ingrepen zelf meevallen. De plaatselijke verdoving vond ik nog het meest vervelende van de ingrepen. Daarnaast moest ik 4 – 6 uur platliggen na de ingreep om te voorkomen dat de aangeprikte aders zouden opengaan. Op het laatst is dat ook minder prettig.
Vanuit mijn ervaring gezien zou ik adviseren om het te doen. Zeker omdat de slagingskans bij flutter veel groter is dan bij fibrilleren. Maar ik heb jouw ervaring met het ziekenhuis niet gehad. Het blijft vooral dus een mentale kwestie. Veel sterkte met de beslissing. Mocht je toch besluiten om het te doen, laat het dan even weten. Dan kunnen we je via dit forum nog een hart onder de riem steken.
Over de invloed van glutamine via HSP’s op de flutter wacht ik op een uitspraak van Bianca/Natasja.

Nog iedereen de beste wensen voor 2019.
Frans