#4609
D.
Deelnemer
Up
0
Down
::

Goedemorgen en de beste wensen voor iedereen met alle denkbare gezondheid!

Het is nu langer dan een jaar geleden dat ik iets heb gepost op dit forum. En dus heb ik mij ook schuldig gemaakt aan het fenomeen dat je veel vragen stelt ten tijde van gezondheidsproblemen en als deze sterk afnemen je niets meer laat horen. Sorry daarvoor.

December 2017 heb ik een ablatie gehad in het OLVG, dit na een hel-jaar waar ik in rap tempo zat op meerdere heftige BF aanvallen per dag waar ik erg veel last van had als begin 40-er met 2 jonge kids, carrière, vrienden etc. Zowel Fysiek als Psychisch zat ik in een neerwaartse spiraal. Mijn ervaring (kunt u ergens hier terug lezen) was dat L-glutamine voor afname van deze aanvallen zorgde. Van meerdere per dag naar enkele per week. Let wel! ik kocht de L-glutamine zelf op internet en het nu lopende onderzoek was nog niet gestart. En ben mij bewust dat het wellicht ook een placebo effect kan hebben gehad of ….xyz? Maar het nam af!! Ik had daarbij erg fijn contact met Bianca en Natasja waar ik ze erg dankbaar voor blijf! Ik zoek dit forum nog eens in de zoveel tijd op, om te lezen of er al officiële resultaten zijn en hoe het lotgenoten vergaat. Ik hoop het zo voor iedereen dat dit een oplossing wordt en wellicht ook weer straks voor mijzelf omdat je nooit weet of het weer terug komt….

Aan Marco, betreft de Ablatie: Ik was ook als de dood. Zoals op dit forum te lezen had ik er net een maagoperatie op zitten die ik niet als heel fijn heb ervaren (werd wakker op IC met complicaties) Maar ik werd in het OLVG (dr Khan + Staff) zo goed en fijn geholpen. Ik kreeg een roesje zodat ik half sliep en half erbij was. Na de ingreep is je hart wat onrustig en was ik de weken erna erg gestressed of het allemaal wel goed zou komen. Dit heb ik vervelender ervaren als de ingreep zelf. Het heeft lang geduurd voordat mijn hart weer rustig werd met een solide ritme. Psychisch heeft het ook lang geduurd voordat ik mijn 24 uurs hartritme op mijn horloge had uitgezet, niet meer mijn pols checkte bij elke hoest, kuch, bui en mijn hartritme letterlijk en figuurlijk in stilte naar de achtergrond verdween.

Iedereen is anders en zekerheid tot aan de deur. Maar uit mijn ervaring; hoe veel last ik had van BF + de bijwerkingen van de medicijnen + psychische stress + steeds kleiner wordende wereld = heb ik weloverwogen gekozen voor een ablatie en nu dik 13 maanden later ben ik erg blij met het resultaat. Omdat weinig mensen hun succesverhaal opschrijven (zoals ik deze post begon) lijken de verhalen van lotgenoten die zeer vervelende ervaringen hebben te overheersen op internet. Mijn tip; laat je goed voorlichten en zover ik er iets van begrijp ligt het % succes bij flutters sterk hoger dan bij BF. (zie ook forum Hartvolgers.org)

Anders gezegd mocht het bij mij terugkomen; zal ik zonder twijfel opnieuw op de tafel gaan liggen mocht een nieuwe ablatie helpen.
Maar wie weet hebben Bianca, Natascha + team binnenkort wel een mega doorbraak!

Veel wijsheid en sterkte.
Tot snel allemaal,
Dennis