Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Permanent fibrilleren? Reageer op: Permanent fibrilleren?

#4564
Mary Waalkens
Deelnemer
Up
0
Down
::

Heeft iemand ervaring met permanent boezemfibrileren en/of het medicijn Diltiazem HC Retard?
Nadat ik op 14 september 2018 mijn 3e ablatie heb ondergaan is mijn situatie achteruit gegaan. De eerste twee weken erna waren rustig, daarna begon het “gedonder”. Een maand voor de ablatie was ik al overgezet van flecainide (tambocor 200 mg) naar doxigine en eind september had ik al weer 3 aanvallen van BF te pakken. Deze stopten gelukkig na een aantal uur, dus ik was niet ongerust hierover. Maar op 6 oktober had ik de eerste electrocardioversie al weer te pakken, gevolgd door een 2e op 10 oktober, die mislukte. Ben toen met een hartslag van 145 overgezet op Diltiazem 200 mg met een afspraak voor holteronderzoek op 25 oktober. De 200 mg was echter niet voldoende om het hartritme te verlagen. Nu zit ik sinds 3 dagen op 300 mg, maar het ritme gaat niet naar beneden. Maandag na het holteronderzoek heb ik een afspraak met mijn cardioloog om te zien wat het vervolg kan worden. Ik weet dat er plm 3 maanden voor staan voordat het resultaat van de ablatie echt duidelijk wordt, maar zoals het nu gaat heb ik weinig hoop op verbetering. Of ben ik nu te pessimistisch?
groet, Mary