Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Permanent fibrilleren? Reageer op: Permanent fibrilleren?

#4385
Bert
Deelnemer
Up
0
Down
::

Ach Frans ik denk dat je nog veel van het leven genieten kan. Bij mij heeft het fibrilleren nagenoeg de status van een knipperlicht gekregen. Van Tachycardie naar Bradycardie en omgekeerd en van fibrilleren naar flutters en omgekeerd. Het is een random gebeuren. Ik heb het geluk dat er wel eens een pauze is van maximaal een week. In het begin van de reeks een lichte infarct en recentelijk weer eens een lichte infarct erbij, het zijn schampschoten. Ik moet vaker gecontroleerd worden omdat de hartklep naar de aorta stevig verkalkt is maar nog steeds genoeg bloed doorlaat. Ik troost mij met de gedachte dat veel mensen te maken hebben met een verkalking. Mijn officiële diagnose is nu Sick Sinus Syndrome en ik moet dus hopen dat ze er uit komen. Twee weken geleden bij het doormeten van de pacemaker kon men zien dat mijn hart ook van zijn aanwezigheid de présence gaf door fraai te fibrilleren maar na circa 10 minuten spontaan hiermee stopte en misschien mogelijk gemaakt door ATP – Anti-tachy Pacing van mijn pacemaker. Daarnaast heb ik nogal last mijn poly-artrose, alle gewrichten. Eind vorig jaar voor beide ogen staar operaties ondergaan en drie maanden geleden is een nieuwe heup gewricht geïmplanteerd, maar ja ik heb nog zoveel meer gewrichten die gevoelig zijn. Voor de hartproblemen en de poly-artrose is veel en goed bewegen noodzakelijk maar laat dat nu een pijnlijk onderwerp te zijn. Dit overzichtje is ter lering en de vermaak want ik vind dat ik een afwisselend leven heb en geen afbreuk doet aan mijn opgewekte karakter.

Sterkte!