#4031
D.
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hi Frans, positief: de aanvallen doen geen pijn meer, Negatief: de aanvallen zijn er nog.

Van: 3x per dag 3 uur fibrilleren (totaal meer dan 40 uur in de week) naar 3x per week niet meer dan een uur fibrilleren (totaal rond de 2 uur in de week). Is een hele mooie stap! Weet zeker dat L-glut + opheffen verkleving + 75 kilo afvallen + meer bewegen hebben bijgedragen hieraan.

Betreft ablatie; alle pro’s en con’s afgewogen is er nog 1 argument waardoor ik blijf twijfelen. Op internet (slechte raadgever) schrijven mensen dat het soms na de ablatie erger is geworden. Toen ik drie keer per dag meerdere uren last had (voelde als continue) kon het bijna niet erger voor mijn gevoel dus telde dit argument niet. Nu ik het huidige resultaat heb bereikt van paar keer per week 5-45 min slaat de twijfel enorm toe.

Aan de andere kan (schaam, schaam) krijg ik het psychische deel maar niet onder de knie. 24 upd angstig voor een aanval, en niet om de aanval zelf maar om het “strippenkaart effect” = ik denk: elke aanval draagt bij aan remodelling en nog meer ellende in de toekomst. Als je 168 uur in de week bezig bent met iets wat in werkelijkheid maar zo’n 2 uur speelt, heb je een flink probleem lijkt me. Ik leef in spaarstand wat mijn gezin, sociale leven en carrière flink belast.

Dus maar ff doorbijten en kijken wat de ablatie brengt, Ik heb Natasja ook om advies gevraagd aangezien mijn behandeld cardioloog het morgen van me wilt weten (heb het al drie keer uitgesteld)

groet!