#4023
Frans van Koppen
Deelnemer
Up
0
Down
::

@D,

Vervelend voor je om elke dag AF te ervaren. Ik hoop dat ze met de laproscopie de oorzaak kunnen vinden en dat deze ook te verhelpen is.
Verder sterkte met je verdere pad en keuzes hierin.

Bij mij is het soms om de paar dagen en soms elke dag een keer. Ik kan wel volledig werken en soms als het te erg wordt, slik ik flecaïnide.

Ik zit inmiddels in een onderzoekstraject bij Natasja de Groot. Een aantal inleidende onderzoeken hebben plaatsgevonden: Bloedonderzoek, fietstest, Echo en 27 september rond ik een 7-dagen Holter af.
Het bloedonderzoek was o.a. om de waarden te bepalen van de Heat Shock Proteins (HSP). De Glutamine moet de vorming van deze HSPs bevorderen. De waardebepaling was een 0-meting en wordt na 3 en 6 maanden herhaald. Voor een zuivere 0-meting was het noodzakelijk met glutamine te stoppen.
Als Natasja bovengenoemde onderzoeken heeft beoordeeld dan bepaalt ze samen met Bianca welke glutamine met welke dosering ik ga gebruiken. Dus momenteel gebruik ik geen glutamine.

Het echo onderzoek was tevens om te kijken naar een gaatje in het schot tussen de twee boezems (atriumseptumdefect (ASD)). Een ASD staat bekend dat het op latere leeftijd tot hartritmestoornissen kan leiden en mogelijk gaan we het gaatje laten dichten.

N.B. Er bestaan meerdere soorten HSPs (hsp60, hsp70, etc) Welke HSP door welke variant van glutamine wordt geactiveerd en welke HSP nodig is voor het voorkomen of repareren van AF heb ik nog niet kunnen achterhalen. Dit komt mede door het “technische” gehalte van de publicaties.

Groet en we houden elkaar op de hoogte,
Frans