Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Ablatie Reageer op: Ablatie

#3827
Frans van Koppen
Deelnemer
Up
0
Down
::

Inmiddels 5 weken zonder medicijnen. In het begin had ik telkens het idee dat een aanval begon, maar niet doorzette.
Afgelopen zondag na intensief sporten toch weer een aanval gehad. Het gebeurde ongeveer een uur na afloop, toen ik helemaal tot ontspanning kwam. De aanval was wel goed te verdragen. Op sommige momenten moest ik goed voelen of de aanval nog voortduurde. Tot op een moment ineens een soort rust over me kwam en de aanval spontaan was gestopt. Dit was na ongeveer drie kwartier.
We kunnen dus stellen dat de ablatie niet het gewenste effect heeft gehad. Benieuwd wat nu de vervolgstappen moeten zijn. Ik vermoed dat de cardioloog gaat zeggen dat we het dan nog maar een keer moeten proberen. Voelt voor mij wat ongericht, maar blijkbaar is er momenteel geen diepgaander diagnose bekend dan het onderkennen van het fenomeen via een hartfilmpje. Waar nou precies de oorzaak ligt, waar een aanval start, hoe die verloopt en waarom die weer eindigt is blijkbaar moeilijk te achterhalen.