Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?

janvdwerke
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Jan, goed dat je die vraag stelt. Zelf gebruik ik Desloratadine sinds oktober 2021 zonder merkbare bijwerkingen en een goed resultaat, namelijk het aanzienlijk verminderen van aantal en duur van het boezemfibrilleren. Het is alleen volgens doktersrecept te krijgen en het kost vaak moeite om het voorgeschreven te krijgen. Cetirizine is vrij verkrijgbaar. De verschillen die ik heb gevonden zijn:

Desloratadine:
Biedt een langer effect en wordt vaak voorgeschreven voor hooikoorts en allergische rhinitis.
Is een actieve metaboliet van loratadine, wat betekent dat het een verwerkte vorm is die door het lichaam wordt gebruikt.

Cetirizine:
Staat bekend om zijn snelle werking en kan ook worden gebruikt bij netelroos en jeukende huiduitslag.
Geeft over het algemeen meer kans op bijwerkingen dan loratadine en desloratadine.
Werkt meestal na een uur en de werking houdt een dag aan.
Beide medicijnen kunnen dagelijks worden ingenomen of alleen wanneer de klachten zich voordoen.

Het is belangrijk om een arts te raadplegen als je last krijgt van bijwerkingen of als je twijfelt over welk medicijn het beste voor je is.
Denk ook even aan het invullen van de enquête. AFIP doet onderzoek en wil graag zoveel mogelijk data over dit onderwerp verzamelen. De link staat in dit lijntje van het forum, een paar reacties terug.
Ik wens je succes en mocht je meer vragen hebben. Laat het me weten. Vooral wat het effect is natuurlijk.

Groeten van de andere Jan

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door janvdwerke.