Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?

trudy
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Jan,
Zorgen dat je gezond blijft is een goed voornemen. Misschien heb ik de indruk gewekt dat met de antihistaminicum de kous af is, dat is natuurlijk niet zo, er is wel een ander hoofdstuk gestart, wat misschien minder positief is als het lijkt. Ten eerste komt het er nu op neer dat wij nu wat dit medicijn betreft niet meer te raden kunnen gaan bij onze cardioloog, want zij weten evenmin als wij welke dosering wanneer en hoelang we het kunnen gebruiken en of we eventueel andere medicijnen er naast moeten gebruiken etc. En een onzekerheid of de huisarts het wil voorschrijven, zo niet dan blijf ik aangewezen op de pilletjes van de Etos of Kruidvat.
De oorzaak van het boezemfibrilleren is nog steeds duister, helder is wel dat het hartritme reageert op histamine. Vraag is is het histamine te beïnvloeden met voedsel inname. Ik ga daar wel vanuit, ik had nl tweemaal een aanval na het eten van een pittige oosterse lunch, maar dat wil nog niet zeggen dat het de oorzaak is het kan ook de druppel zijn.
Maar ben wel van plan om het uit te zoeken welke voeding een aanval kan voorkomen. Ik las onlangs dat vit. C in een hoge dosis werkt als een natuurlijke antihistaminicum. Alle beetjes helpen.
Ik ben gestopt met Sotalol ( te veel bijwerkingen) maar nu 2 X 25 mg metoprolol en s’avonds loratadine. Tot nu toe gaat dat goed. Let wel het is niet de bedoeling dat ik als voorbeeld fungeer, laat je als dat mogelijk is altijd adviseren door je behandelend arts, dat is in mijn situatie een ander hoofdstuk,
Groet Trudy