Homepage › Forums › Leven met boezemfibrilleren › Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? › Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?
Beste Jan, dank je voor jouw snelle reactie. Natuurlijk ga ik het met mijn cardioloog erover hebben, hoewel ik kan voorspellen wat haar antwoord zal zijn: -tot hier gaat mijn deskundigheid en mogelijkheden-, verwacht ik als antwoord. Jammer dat er al niet veel eerder onderzoek is gedaan naar antihistaminicum ( misschien niet interessant genoeg voor big farma) maar ik ben nu euforisch t.a.v. het resultaat. Ging vanmorgen met een gerust gevoel een uurtje padellen. Dat was voorheen altijd spannend , want door inspanning kon het zomaar doorbreken. Altijd Sotalol of metoprolol in mijn zak en steeds maar op de klok kijken of ik het uur wel vol kon maken. Het was een grillig beeld mijn boezemfibrilleren. Eerder meestal overdag last de laatste tijd vaak s’nachts en bijna iedere nacht en steeds heftiger.
Ik had jouw blogs gelezen over antihistaminicum en was in de veronderstelling dat mij dat niet zou helpen, want ik heb geen allergische constitutie, nooit eerder een allergische reactie gehad, nog nooit zo’n pilletje geslikt, maar dank zij jouw blogs aantal maanden geleden bij de boodschappen van AH besteld. Het lag daar al een tijdje omdat ik er eigenlijk niet in geloofde, maar uit pure wanhoop toen ik s’nachts opzat met een hartritme van 160 slagen per minuut, dat niet meer reageerde op Sotalol en metoprolol, heb ik een half tabletje genomen en ben weer naar bed gegaan. Binnen een halfuur was mijn hartslag weer rustig tot op dit moment nu 14 dagen geleden. Ik ben nu verder aan het inlezen, artikelen aan het zoeken over dit onderwerp. Ik wacht nog even om mijn cardioloog te spreken dan heb ik wat ervaring en kennis opgedaan. Ik ben wel van plan om naar de huisarts te gaan om een recept voor desloratacine. Verder geniet ik nu van de rust die het geeft, zorgeloos de deur uit gaan niet bang meer te zijn om te worden overvallen door een aanval van boezemfibrilleren. Ik hoop zeer dat zo nog jaren zo blijft. Groet Trudy