Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?

trudy
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste,
Ik heb al zo’n 25 jaar last van boezemfibrilleren w.s. Familiair. In 2011 een ablatie gehad met succes voor ongeveer 10 Jaar. Helaas is het terug gekomen, maar ik ben blij met die 10 jaar dat ik een normaal leven kon leiden inclusief sporten. De recente aanvallen begonnen bescheiden worden helaas steeds erger. Ik lees de reacties van patiënten aandachtig dus ook van mensen die bij toeval ontdekten dat een antiehistaminicum de aanvallen verminderden of helemaal deden verdwijnen, dus had ik ook loratadine van de Etos in huis gehaald. 14 dagen geleden kreeg ik weer een aanval van 14 uur durend, de regulieren medicijnen zoals Sotalol en metoprolol deden niets meer. Toen dacht ik er ineens aan dat ik loratadine in huis had, heb toen een half tabl genomen en de aanval stopte binnen een half uur. Nu neem ik iedere avond een halve tabl loratadine de Sotalol ben ik aan het afbouwen. Ik heb nu 14 dagen geen aanval meer gehad. Daarvoor bijna dagelijks dat ik kortere aanvallen had, in het bijzonder s’nachts. Nu slaap ik weer lekker door. Mijn cardioloog is nog niet op de hoogte
Kan mij iemand advies geven hoe nu verder met deze nieuwe ontdekking?
Groeten Trudy