Homepage › Forums › Leven met boezemfibrilleren › Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? › Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?
Beste Tjintaa,
Loratadine en desloratadine hebben vergelijkbare bijwerkingen, maar desloratadine wordt vaak beter verdragen dan loratadine. De werkingsduur van desloratadine is langer en de bijwerkingen minder. Verder is het belangrijk medicijnen in overleg of op voorschrift van je arts te gebruiken. Ik meende dat je geen andere medicatie gebruikt. Dat doe ik wel en als ik bijvoorbeeld stop met flecaïnide acetaat ook wel bekend onder de naam tambocor, dan komt bij mij het boezemfibrilleren weer terug. Het is de meest voorkomende hartritmestoornis, die ernstige gevolgen kan hebben, zoals bijvoorbeeld een herseninfarct. Belangrijk dus dat je goed beschermd bent tegen deze ritmestoornis. Ik hoop dat het middel als toevoeging bij de protocollaire middelen kan worden toegevoegd, want het heeft weinig tot geen bijwerkingen, is goedkoop en bewezen veilig voor behandeling van allergie. Er zijn veel aanwijzingen dat histamine een belangrijke rol speelt in allerlei lichamelijke processen, waaronder het hartritme. Ik vind het onbegrijpelijk dat er zoveel weerstand is om onderzoek naar de effectieve werking bij boezemfibrilleren te doen. Dat ligt niet aan AFIP, daar wordt wel degelijk onderzoek gedaan en wat ik daar van weet zijn er resultaten die wijzen op effectiviteit van het middel op boezemfibrilleren. Jammer genoeg niet bij iedereen en er zijn nog veel waarom en hoe vragen te beantwoorden.