Homepage › Forums › Leven met boezemfibrilleren › Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? › Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?
Beste Tjintaa en Petra,
Volgens mij is desloratadine niet vrij verkrijgbaar en alleen op recept. Loratadine is wel vrij verkrijgbaar en ik denk dat Tjintaa dit ook gebruikt, gezien wat er over de prijs en sterkte ervan wordt vermeld.
Desloratadine werkt, volgens de informatie te vinden op internet, sneller en heeft minder bijwerkingen zoals sufheid. Loratadine heb ik nooit gebruikt, wel reeds 3 jaar dagelijks 5 mg Desloratadine met goed resultaat.
Ik ben het gaan gebruiken omdat bestaande medicijnen niet voldoende bescherming gaven en toen ik desloratadine kreeg voorgeschreven vanwege een allergische huidreactie, verminderde het paroxismaal atriumfibrilleren. Stoppen met desloratadine inname geeft bij mij binnen enkele dagen een terugkeer van het atriumfibrilleren.
Ik wilde stoppen met de medicijncocktail die ik al sinds mijn CVA in 2014 slik en deed dit door te overleggen met cardioloog en huisarts.
Eerst ben ik in 2021 gestopt met bisoprolol: het ariumfibrilleren bleef weg.
Onlangs ben ik gestopt met flecaïnide acetaat ook wel bekend als tambocor. Na enkele dagen trad er weer atriumfibrilleren op en ben daar weer mee doorgegaan.
Omdat ik nog steeds enthousiast ben over mijn toevalsbevinding dat desloratadine bij mij werkt, wil ik naar mogelijkheden zoeken om dit meer onder de aandacht te brengen en te zorgen dat dit medicijn beschikbaar wordt gesteld voor mensen bij wie die positieve werking ook gunstig uitpakt.
Om dat voor elkaar te krijgen moet er geld beschikbaar komen om het te bewijzen. Er zijn veel vragen te beantwoorden zoals: bij wie dit medicament wel werkt en bij wie niet. Uit reacties in mijn omgeving en op dit forum blijkt dat niet iedereen zo’n goed resultaat heeft als ik, maar ook die dat wel hebben.
Tenslotte wil ik benadrukken dat ik wijzigen van mijn medicatie steeds in overleg heb gedaan met huisarts en cardioloog.