Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Ablatie na meer dan 20 jaar continu boezemfibrilleren › Reageer op: Ablatie na meer dan 20 jaar continu boezemfibrilleren
Dag Hanneke, pasgeleden heb ik dit meegemaakt. Ik reageerde goed op de medicatie en vroeg mij toen af of ik de ablatie wel moest laten doen. Ik heb toen een telefonische afspraak met de cardiologe gehad en dit besproken. De cardiologe gaf aan dat het prima was om het nog een tijd aan te zien. Ik heb toen wel gevraagd of ik op de wachtlijst mocht blijven staan (want een wachttijd van bijna een jaar!), dat was prima. Vrij snel na het gesprek had ik twee aanvallen van AF achter elkaar en bleek dat ik bijwerkingen (tinnitus) van de medicatie aan het ontwikkelen was. Dat was voor mij een reden om de ablatie toch door te laten gaan. Ik heb toen weer contact opgenomen en ben vrijwel direct ingepland. Ik ben 30 augustus aan de beurt. Mijn cardiologe zit overigens in het OLVG. De communicatie werkt daar bijzonder soepel en snel.