Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Ablatie na meer dan 20 jaar continu boezemfibrilleren › Reageer op: Ablatie na meer dan 20 jaar continu boezemfibrilleren
Ik ben een vrouw van 69 jaar en heb al jaren boezemfibrilleren. Al meerdere malen cardioversie gekregen, de laatste twee in oktober/november 2023. Ik had toen een heftige periode van zowel fysieke (nare maag-darminfectie) als psychische stress (overlijden in de familie). Ik krijg boezemfibrilleren door fysieke (koorts) of psychische stress. Omdat het toen heel lang duurde voordat mijn hartslag weer min of meer normaal was en de sotalol weer op het oude niveau van 2 x 40 mg ben ik in overleg met de cardioloog verwezen voor een ablatie naar het Erasmus MC. Daar sta ik nu op de wachtlijst (waarschijnlijk wordt dat september/oktober). Na het symposium van de Stichting Afip ben ik gestart met L-glutamine. Ik heb na de laatste aanval in oktober/november 2023 geen nieuwe aanvallen van boezemfibrilleren meer gehad (ook geen stress). Ik begin steeds meer te twijfelen of ik nu wel voor de ablatie moet kiezen, mede omdat mijn kans van slagen minder groot is (60%) door een ernstig gedilateerde linkerboezem. Naast boezemfibrilleren ook verschillende stents coronair, abdomen en in lies na vaatoperatie. Ik hoop dat er hier (ervarings)deskundigen zijn die met mij mee willen denken. Ik heb inmiddels bij het Erasmus MC ook om een gesprek met de cardioloog gevraagd, maar nog niets gehoord.