Homepage › Forums › Leven met boezemfibrilleren › Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? › Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?
Ik had een allergische huidreactie en mijn huisarts schreef Desloratadine voor. Mijn boezemfibrilleren stopte eveneens en toen ik moest stoppen met de atihistamine i.v.m. een huidtest bij de dermatoloog, kwamen de aanvallen van boezemfibrilleren weer terug. Het jarenlang bijhouden van die aanvallen en deze toevalsbevinding, daarmee heb ik mijn huisarts kunnen overtuigen dit middel eens wat langer te gebruiken.
Omdat het weinig of geen bijwerkingen geeft en een goedgekeurd veilig medicijn is, gebruik ik het nu al langer dan 2 jaar met succes. Wel hebben we afgesproken bijwerkingen te melden en zit ik standaard door mijn leeftijd (72) in een gezondheidscheck bij de huisarts.
Het antwoord van cardiologen is vaak dat het medicament niet geregistreerd staat voor deze aandoening. Met de huisarts heb je vaak een meer persoonlijke relatie en heb je meer kans dat die het voorschrijft. Informatie op de website van AFIP over antihistamine kan ook helpen.
AFIP doet onderzoek en ik weet van een aantal mensen die met succes Desloratadine gebruiken. Hoe het werkt en bij wie wel en bij wie niet, dat onderzoek zal nog wel een poosje duren. Op YouTube kun je mijn ervaringsverhaal terugvinden. Kijk ook bij: https://afiponline.org/nl/onderzoek/