Homepage › Forums › Leven met boezemfibrilleren › Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? › Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?
Beste Petra,
Toen ik oktober 2021 startte met Desloratadine i.v.m. een allergische huidreactie, kreeg ik na een maand pas weer een aanval van AF.
In 2021 heb ik totaal 35x AF gehad.
Begin 2022 moest ik stoppen i.v.m. allergisch onderzoek en na 9 dagen kreeg ik weer AF en ben omdat het aflezen van de plakproeven was gedaan, weer gestart met Desloratadine.
In 2022 heb ik totaal 4x AF gehad.
In 2023 heb ik tot nu 9x AF gehad.
Sinds een jaar hebben mijn partner en ik diverse andere medische problematiek ervaren, waaronder een aantal operaties. Deze verstoren natuurlijk
het beeld betreffende AF, doordat het aanleidingen kunnen zijn voor AF. Al was het maar vanwege het stoppen met medicatie voor de operatie.
Betreffende het antwoord op je vraag:
Wanneer ik AF ervaar en Desloratadine medicatie extra inneem bovenop mijn dagelijkse inname, stopt de AF meestal na 2 uur en een enkele keer pas na 5 uur.
En zoals ik aangaf bij het begin duurde het ongeveer een maand tot er weer AF optrad.
Ik hou AF bij in een Excel sheet waarbij ik datum, uur van aanvang en duur, noteer samen met eventuele omstandigheden. Het voert te ver om die spreadsheet hier in het forum te plaatsen, maar hoop je hiermee enig inzicht te geven hoe mijn ervaringen zijn. Belangrijk is ook nog de andere medicatie die men slikt.