Homepage › Forums › Leven met boezemfibrilleren › Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? › Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?
Hallo Ritha,
Als ik het geod begrijp heb jij binnenkort je 2de ablatie in het UMCG? Ik heb inmiddels 2 ablaties gehad en heb tegenwoordig meer last dan voor de ablaties. De eerste was een pulsedfield Ablatie, de tweede bleek achteraf niet een pulsedfield Ablatie, dit zonder dat ik hiervan op de hoogte was gebracht! Dit terwijl ik om te beginnen alleen akkoord ben gegaan met een pulsedfield Ablatie. Niet zo blij dus.
Dus ben ik weer op zoek naar andere mothoden om de frequentie naar beneden te krijgen. Ik gebruik verder geen beta blokkers (alleen Flecainide als “pil in the pocket”), door beta blokkers ben ik helemaal niet meer vooruit te branden, terwijl fitter worden/zijn belangrijk is lijkt me.
Verder heb ik ook in het UMCG geprobeerd een recept voor desloratidine te krijgen maar kreeg de volgende reactie: “Op dit moment is het niet zo dat atriumfibrilleren een indicatie is waarvoor desloratidine voorgeschreven wordt. Dit betreft dan een experimentele behandeling. Zonder een gedegen onderzoek starten we niet met deze medicijnen. Ik kan u hiervoor dus geen recept geven.”
Helaas dus. Ik zal het nog bij de huisarts proberen. Het zou fijn zijn om eerst minder BF te krijgen om zo weer wat conditie op te bouwen, en evtueel de desloratidine later weer af te bouwen. Nu heb ik 3 tot 4 keer per week last voor 5 tot 24 uur (meestal binnen de 12 uur weer weg).
Ik ben benieuwd of jij net als Jan er toch profijt van zal hebben, ik hoop het voor je. Sterkte met alles. Groetjes Petra