Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Medicatie Ervaringen en gebruik medicijnen Reageer op: Ervaringen en gebruik medicijnen

Riek
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo deelnemers aan dit forum,
Ik ben nieuw hier en ook niet gewend over ziekzijn te praten. Advies sinds mijn jeugd (nu 72) ‘stel je niet aan, gaat vanzelf over’. Maar nu ben ik toch erg geinteresseerd in andermens ervaringen met bf. Vandaar dat ik op dit forum terecht kwam. Mijn situatie is: morbide obees (vaak afgevallen en weer bijgekomen), sinds 2005 steeds vaker bf. Soms zelfs twee binnen drie weken, 10 in een jaar, maar ook in 2020 helemaal niet. Dit jaar twee keer met een tussenpauze van drie maanden. Tot nu heeft de cardioversie steeds geholpen en medicijnen niet. Maar mijn cardioloog liet van de week weten geen cardioversie meer te willen doen. Advies ‘ermee leren leven’. Dat betekent bankhangen en verder niks. Ik heb wel binnenkort een afspraak om toch nog eens te praten over medicijnen. Daar is mijn hoop natuurlijk op gevestigd.
Ik heb ook een aantal jaren medicijn gebruikt voor astma maar sinds kort op advies van de huisarts en na een test er mee gestopt. Benauwd was en bleef ik toch. Mijn gewicht werd steeds gezien als oorzaak, ondanks alles wat ik daar aan deed en liet. Ik beweeg goed, eet gezond (maar blijkbaar toch ook niet goed genoeg) Nu ga ik vanaf maandag een vochtafdrijver krijgen. Ik hoop dat dat gaat helpen. Ik zie mijn toekomst op dit moment zwartgallig tegemoet. Misschien dat iemand nog tips voor me heeft. Ik ben al aan het experimenteren met rugslapen. Groet riek