Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Ablatie › Reageer op: Ablatie
Beste Anja,
Acht jaar geleden is bij mij het atriumfibrilleren begonnen met drie keer een bezoek aan een ER in de VS.
Sindsdien heb ik mijn leefgewoontes drastisch aangepast. Nog minder alcohol, geen cafeïne houdende dranken, veel water drinken, stress vermijden etc.
Desondanks werden de aanvallen steeds heftiger en kwamen ook frequenter voor. Ander medicatie hielp niet en vanaf oktober 2021 kwamen de aanvallen steeds vaker voor, tot drie à vier keer per week. Vakanties heb ik moeten afbreken en mijn/ons leven werd hierdoor steeds meer beïnvloed.
Omdat mijn hartslag in rust al heel laag was, was een zwaardere dosering van de medicatie geen optie. In april vorig jaar is vast komen te staan dat ablatie nog de enige optie was. Gelukkig kwam ik daarvoor in aanmerking. (dat is ook niet in alle gevallen zo……)
Ik heb op 1 augustus 2022 in het Erasmus MC de ablatie ondergaan en IK VOEL ME ALS HERBOREN !!!!!!.
Nadien heb ik totaal geen last meer gehad van atriumfibrilleren, ik kan alles weer eten en drinken en heb dit jaar weer volop kunnen genieten van enkele onbezorgde vakanties.
En ik slik ook geen medicijnen meer voor het atriumfibrilleren! (alleen nog bloedverdunners als gevolg van de ablatie)
Volgende week ga ik voor de derde en laatste controle naar het EMC, maar wat mij betreft is dit nog maar een formaliteit.
Dus JAZEKER, er zijn ook mensen bij wie het wel heeft geholpen…………
Ik hoop dat mijn verhaal de twijfel (gedeeltelijk) bij je heeft kunnen weghalen.