Homepage › Forums › Leven met boezemfibrilleren › Permanent fibrilleren? › Reageer op: Permanent fibrilleren?
Hallo allen, ik ben een nieuweling als het gaat om permanente AFIP. Ik heb sinds twee jaar paroxismaal AF maar nu heb ik het sinds drie weken dag en nacht. Het voelde gelijk al heel vertrouwd. Na twee dagen dacht ik….dit gaat nooit meer over. Omdat er toch al een belafspraak met mijn cardioloog gepland stond, heb ik er maar een ziekenhuisbezoekafspraak van gemaakt, en verzocht om een ECG, omdat ik wil weten of het AFIP in deze mate erg schadelijk voor mijn hart is. Mijn hartslag is namelijk niet erg hoog. In rust varieert het nu tussen 70 en 110. En ik voel het eigenlijk ook alleen als ik in rust ben. Zodra ik aan het werk ben (vooral bureauwerk en gesprekken voeren) of een klusje aan het doen ben, voel ik het niet of nauwelijks. Alleen wat ik bij iedereen lees, een trap op lopen of fietsen is iets waarvan ik gelijk buiten adem raak. Mijn conditie is niet al te best, dat is ie nooit geweest, maar ik voel me qua conditie nu echt een oude dame terwijl ik nog maar 54 jaar ben (jaja dat is ook al behoorlijk oud ;-)). Verder zag ik aan mijn bloedwaardes weer een te hoog Kreatininegehalte, en ook iets wat te maken heeft met mijn schildklier.
Maar goed, morgen ga ik naar de cardioloog, eens horen wat zij van het hartfilmpje vindt en of zij vindt dat ik voor het eerst een cardioversie moet doen. Ik ben namelijk net als een vorige vragensteller ook bang dat dit gerommel in mijn hart uiteindelijk schadelijk is.