Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?

#18047
janvdwerke
Deelnemer
Up
0
Down
::

Goeiemorgen Evelien,

Bedankt voor je reactie. Om te weten of anderen dezelfde ervaring hebben als ik, moet dat uitgezocht worden. Desloratadine is een derde generatie antihistaminicum en ik ervaar er geen bijwerkingen van zoals sufheid, hoofdpijn, droge mond of andere bijwerkingen die bekend zijn bij dit soort medicijnen.
Verder gebruik ik nog steeds medicijnen, die zijn voorgeschreven door de cardioloog en wil die nu als het kan gaan afbouwen. Omdat ik in 2014 een herseninfarct heb gehad, waar ik overigens volledig van ben hersteld, gebruik ik ook antistolling Xarelto en verder Flecainide en Losartan Kalium.
Wanneer er serieus onderzoek gaat plaatsvinden, stel ik mij voor dat eventuele interactie met die medicijnen moet worden meegenomen en heb met mijn huisarts gepland om dit te bespreken.
Ik gebruik nu ruim een jaar dagelijks 1x Desloratadine 5mg, met het verbluffende resultaat dat mijn atriumfibrillatie is afgenomen van 35x per jaar naar 4x per jaar en nog verder afneemt.
Ik heb gemerkt dat E621, een smaakversterker, bij mij een trigger is en dat zit in veel voedingsmiddelen en kruidenmengsels. Ik let erop om dat zoveel mogelijk te vermijden. Het is niet zo dat ik bij de minste of geringste inname meteen een aanval krijg. Wanneer ik desondanks het eerste verschijnsel waarneem, die bij mij vaak begint met een snelle hartslag, zonder dat ik mij inspan. Dan neem ik al een extra Desloratadine. Wanneer het desondanks is voorgekomen het afgelopen jaar nam ik ook meteen een extra Desloratadine en de aanval duurde dan korter dan voorheen.
Wanneer dit medicijn bij iedereen zo goed zou helpen en die veel ingrijpender therapie met cardioversie en ablatie niet meer nodig zou zijn, dan lijkt het mij een belangrijke stap in de behandeling van atriumfibrilleren.

  • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 4 weken geleden door janvdwerke.