Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?

#18037
janvdwerke
Deelnemer
Up
0
Down
::

Dank voor je reaktie Ritha, op de opendag heb ik samen met Leonoor een presentatie gegeven, waarbij door haar werd verteld en getoond met een grafiek dat er een pilot-studie is gedaan met bloedmonsters van mensen met en zonder allergie en dat daar een verschil in histaminegehalte in dat bloed is waar te nemen tussen deze twee groepen.
Het is een begin en ook ik hoop dat het de aanzet zal zijn tot het gebruik van anti-histamine als nieuw medicijn om atriumfibrillatie te behandelen.
Wel moet het natuurlijk op grotere schaal worden onderzocht en ook de bijwerkingen wanneer je dit medicijn permanent gaat gebruiken. Wat voor effect dat heeft op bijvoorbeeld osteoporose en diabetes 2. Anti-histamine wordt meestal kort gebruikt, totdat de klachten zijn verdwenen. Ik ben geen deskundige en weet niet wat langdurig gebruik aan bijwerkingen kan geven. Voorlopig na ruim een jaar permanente inname van een lage dosering 1x per dag, merk ik alleen maar een positieve bijwerking namelijk dat mijn AF vrijwel is verdwenen.
Overigens heb ik dit steeds in overleg met mijn huisarts gedaan en zou dat anderen ook adviseren.