#17389
Frans
Deelnemer
Up
0
Down
::

L Glutamine is nog steeds in onderzoek. Een wonder middel lijkt me zwaar overdreven. Ik zou eerst het onderzoek lezen hier op deze site en het beoogde doel goed begrijpen.
Zoals ik het begrijp probeert L glutamine HSP proteïnen te activeren om (hart) spiercellen te herstellen. Tevens worden energie markers meer geactiveerd. Het eerste onderzoek heeft uitgewezen dat na een 0 meting het aantal HSP proteïne significant is afgenomen wat zoveel betekend dat die hoogst waarschijnlijk (hart) spiercellen zijn gaan herstellen. Dit betekend dat beschadigde (hart) spiercellen een betere kans hebben om te herstellen. Ik zelf heb 1 ablatie ruim 2 1/2 jaar geleden gehad en ben meteen L glutamine gaan gebruiken om recidiven te voorkomen. Sinds ik na mijn ablatie geen ritmestoringen meer gehad heb kan ik echter niet constateren of dat door de L Glutamine komt. Wat ik wel weet sinds ik L Glutamine gebruik ik veel sneller herstel van mijn wielenritten/trainingen vaak meer dan 250 km per week. Enige verklaring is het gebruik van L glutamine na de training indien ik die niet gebruik blijf ik langdurig moe en voel ik mn spieren (ben reeds 64 jaar 😉 ) Het vervolg onderzoek gaat nog dieper in op de werking van L Glutamine en ritmestoringen in het bijzonder.

  • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door Frans.