#17082
Evelien
Deelnemer
Up
0
Down
::

Het werkt!

Mijn naam is Evelien, ik ben 65 jaar oud en heb nu zo’n 8 jaar last van AF, gediagnosticeerd door een cardioloog. Er zijn geen onderliggende oorzaken, waarschijnlijk is het erfelijk. Ik heb de aanvallen ongeveer 1 x per maand, tegenwoordig ook wel eens wat minder. De langste tijd tussen twee aanvallen is tot nu toe drie maanden. Een aanval duurt meestal 12 – 15 uur. Als ik een aanval krijg gebruik ik Flecaine. Verder gebruik ik Xarelto dagelijks omdat ik tia-achrige verschijnselen kreeg na een aanval. Ik heb gedurende de laatste jaren mijn levensstijl veranderd: ik ben gestopt met alcohol en koffie en ben gaan sporten. Met name het stoppen met koffie heeft de aanvallen aanzienlijk verbeterd, ik zat soms op wekelijkse aanvallen. Nu nog afvallen… Ongeveer een maand geleden ben ik met glutamine gestart, ik volg hierin de dosering van de fabrikant nl 14 gram per dag. Gisteren mijn eerste aanval gekregen sinds start Glutamine. En wat een verschil heeft dit gemaakt! De duur van de aanval is minimaal gehalveerd (ik sliep dus weet niet wanneer het gestopt is) en ik heb maar twee tabletten Flecaine hoeven te gebruiken (is anders 4). Ik ben hier erg blij mee en ben erg benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt!