Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Doorbranden bundel van his en pacemaker laatste optie Reageer op: Doorbranden bundel van his en pacemaker laatste optie

#17020
Ad
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hoi allemaal,

Even een update omtrent mijzelf….forum blijven volgen maar was zelf eigenlijk maanden klachtenvrij.
Mijn hart is een tijd rustig geweest na laatste ablatie nu na maanden toch weer 5 cardioversies nodig gehad helaas de teller staat nu op 25.
Mijn cardioloog in het Catharina in Eindhoven die laatste ablatie heeft uitgevoerd gaf eerder alleen nog de optie om bundel van his door te branden en pacemaker te plaatsen mocht ritmestoornis weer terug komen maar vind mij eigenlijk nog te jong.
Hij gaat nu toch nog een ablatie proberen 30 juni wordt inmiddels de 5e keer 4 maal ablatie en 1 keer Maze.
Uit onderzoek is gebleken dat mijn linker boezemkamer flink is vergroot maar krijg geen duidelijk antwoord wat dit voor negatief effect heeft.
Heb op mijn werk (machinebouw) flink last als ik wat meer inspanning moet leveren voel dan raar gevoel in borststreek en wordt wat kortademig ook als ik wat meer moet praten.
Tijdens wandelen eigenlijk geen last kan uur wandelen op vlak terrein als ik wat meer moet klimmen of trap lopen gelijk voelbaar en veel last van benen die verzuren dan gelijk op.
Heb dit gevoel ook bij fietsen totaal geen vermogen en snel kortademig en benen verzuren gelijk bij kleine inspanning.
Vind het zelf vreemd want dit gebeurt ook als mijn hart in ritme is dan zou mijn inziens functie van hart toch goed moeten zijn.
Zijn er meer mensen die deze klachten herkennen?
Hoor het graag van jullie alle info is welkom.

  • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door Ad.