Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Ablatie Reageer op: Ablatie

#16847
Ini Grolle
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo, ik ben Ini ben 72 jr.heb al 13 jaar AF. Ik heb wel meer dan 35x ECV’s gehad. Ik heb 3x een ablatie gehad waarvan 2x PVI, daarna periodes van 6 mnd.waarin geen aanvallen meer en van de medicatie af. Daarna kwamen de aanvallen weer terug. Dan weer aan medicatie, verschillende soorten. Onder behandeling bij cardioloog Diakonessenhuis Utrecht en UMC Utrecht ablatie 3! Sec.option gehad bij Natasha de Groot EMC R’ Dam en eerdere ablaties bij VU A’dam. Sinds dec.2021 namen de aanvallen weer enorm toe tot aan 2 per week langdurig stopten alleen via ECV. Dat werd te gek ben overgestapt van Flecainide op Sotalol. Amidoron durfde ik niet aan. Met de Sotalol gaat het redelijk af en toe een aanval maar met extra tablet is het binnen redelijke tijd (6 uur) weer over. De ervaring in het verleden is dat ik ook door elk medicijn weer een keer heen knal! Hoop dat de Sotalol voorlopig zo goed blijft werken🙏🏼
Ik heb geen hoge bloeddruk, of hoog cholesterol, geen hartproblemen geen diabetes. Verder eigenlijk gezond, wel overgewicht. Darmverstopping en stress zijn triggers bij mij. Tot zover voor nu!
Vr.Gr.Ini