Homepage Forums Vrouw en boezemfibrilleren Proxysmaal AF op jonge leeftijd Reageer op: Proxysmaal AF op jonge leeftijd

#16753
Anny
Deelnemer
Up
0
Down
::

1 november 1992 een maand of 4 a 5 in verwachting van mijn tweede kind. Aangezien mijn bloeddruk te hoog was moest ik s middags de ziektewet in en rusten. S middags en s nachts in bed alleen maar hartkloppingen tot baby geboren was. Nu weet ik dat dat boezemfibrilleren geweest moet zijn geweest als gevolgvan spanningen. Destijds was ik ervan overtuigd dat mijn zwangerschaps hoge bloeddruk het gevolg was van spanningen. Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Traumatische ervaringen omdat ik als kind mishandeld ben verdrongen door perfectionism, gedrevenheid tav mijn werk en huishouden en triggers ten aanzien van mijn relaties zorgden voor veel spanningen.

22 mei 2016 Naar aanleiding van een conflict met mijn partner heb ik in het op vrijdag in het weekend van 22 mei 2016 een aanval van boezemfibrilleren gehad welke langer duurde dan 48 uur en op zondagavond 22 mei 2016 heb ik een zwaar herseninfarct gehad. Boezemfibrilleren stopte uit zichzelf op de IC in het ziejenhuis. Sindsdien slik ik alle noodzakelijke nedicijnen en geen aancallen meer waargenomen. Nu weet ik dat de aanvallen tijdens mijn zwangerschappen ook boezemfibrilleren geweest moeten zijn. Sinds het herseninfarct ben ik arbeidsongeschikt geworden en heb ik een veel rustiger bestaan gekregen.