Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Doorbranden bundel van his en pacemaker laatste optie Reageer op: Doorbranden bundel van his en pacemaker laatste optie

#15098
Anna Heijnis
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hoi allemaal,

Als ik jullie verhalen lees, herken ik veel.
Ik ben een vrouw van 52 jaar en vanaf mijn 21e jaar heb ik boezemfibrilleren.
In mijn familie komt het holt oram syndroom voor, waar ik zelf ook last van heb. Hierbij heb je een afwijking aan je handen/armen en een hartkwaal, vooral boezemfibrilleren.
Zelf heb ik er altijd prima mee om kunnen gaan….ik wist eigenlijk niet beter. Een keer in de zoveel weken had ik een aanval van 3 a 4 uur en ongeveer een keer in de 3 maanden een cardioversie.
Echter het laatste jaar is het veel erger geworden.
Nu lig ik bijna iedere 2 weken in het ziekenhuis voor een cardioversie en zijn de aanvallen van een paar uur ook wekelijks aanwezig.
Vele soorten medicatie en 4 ablaties verder weet mijn cardioloog in het umc Amsterdam ook niet meer zo goed hoe we nu verder moeten.
Een hisablatie is ook niet echt aan te bevelen, omdat ik in 3 jaar tijd al 2 keer een pacemakerdraadbreuk heb gehad.
Hij wil nog wel een keer ableren, maar zegt zelf garantie tot de deur😄
Nu heb ik gevraagd of een hybride ablatie iets voor mij is.
Dit is een ablatie voor mensen, waarbij een “gewone” ablatie niet werkt.
Mijn cardioloog denkt zelf, dat er een grote kans is dat deze ablatie ook niet gaat helpen, omdat in onze familie niet het “huis, tuin en keuken” boezemfibrilleren voorkomt.
Heeft iemand ervaring met een hybride ablatie?