Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Doorbranden bundel van his en pacemaker laatste optie Reageer op: Doorbranden bundel van his en pacemaker laatste optie

#15079
Anoniem
Inactief
Up
0
Down
::

Beste Ad,
Wat een verhaal zeg! Helaas horen wij dit vaker dat atrium fibrilleren zo moeilijk te behandelen is, en dat is voor ons ook de motivatie om onderzoek te doen.
Voor wat betreft het hoesten, daar kan ik helaas op grond van je verhaal niet zoveel over zeggen. Dit komt zeker niet door de cardioversies. Ik zou dit onder de aandacht brengen van je cardioloog/huisarts. Het kan een bijwerking zij van een medicijn (meestal zogenaamde ACE inhibitors). Al ritmestoornissen na zoveel ablatie onbehandelbaar zijn, dan is een pacemaker met his bundel ablatie wel een optie. Er zijn meerdere mensen die deze route behandeld hebben. Ik snap dat je veel twijfel hebt. Het ligt er helemaal aan hoe je dagelijkse leven beïnvloed wordt door de ritmestoornissen, de keuze is een soort kosten-baten balans. Misschien helpt het om een lijstje te maken met alle positieve en negatieve kanten van deze behandelingsoptie en van het hebben van de ritmestoornissen? Hopelijk reageren er nog patienten met dezelfde ervaring!
vriendelijke groet, Natasja