#14892
Ellen
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo forumleden, inmiddels ruim 5 maande geleden een ablatie ondergaan. Het gaat nog steeds goed. Af en toe een paar hartoverslagen, daarna is het weer weg. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik mijn leven weer terug heb gekregen. Hoop zo dat er voor alle mensen met AF een goede oplossing komt. In het begin kreeg ik de lichtste variant betablokkers bij een aanval van AF. Ik reageerde daar heel slecht op. Inmiddels ben ik erachter waarom ik daar waarschijnlijk zo slecht op reageer. Hoogstwaarschijnlijk mis ik het enzym Cyp2d6. Mijn zus reageert ook slecht op bepaalde antidepressiva en is er achter gekomen dat zij dit enzym niet heeft, doorgegeven door zowel mijn vader en moeder en attendeerde mij erop dat het vrijwel zeker is dat dat bij mij dan ook zo is. Hierdoor kan je lever dus bepaalde medicijnen zoals antidepressiva, bètablokkers, bloeddrukverlagers niet goed verwerken. Het Erasmus MC in Rotterdam doet hier onderzoek naar.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/het-juiste-middel-is-nu-nog-veel-trial-en-error/

Wellicht dat er andere forum leden zijn die slecht reageren op bètablokkers of bloeddrukverlagende medicijnen. Dan is het misschien de moeite waard om uit te laten zoeken od dit aan het eventueel ontbreken van een enzym ligt.

Hartelijke groeten Ellen