Zweet/hitte uitbraken s'nachts

Atriumfibrilleren Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Zweet/hitte uitbraken s'nachts

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van Jacques van den Oever Jacques van den Oever 2 weken, 3 dagen geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #5289
    Profielfoto van Richard smeets
    Richard smeets
    Bijdrager

    Hoi, ik heb sinds 1 jaar atriumfibrileren. Met iedere 2 weken een “aanval”. Meerdere soorten pillen geprobeerd en meerdere keren ecv gehad. Op 15 februari eerste ablatie gehad met behoud van klachten. Op 15 juli 2e ablatie gehad om “gaten” bij te branden. Nu heb ik sinds de dag van ingreep elke nacht last van hevige zweetaanvallen en enorme hitte gevoel inwendig. Waar zou dit door kunnen komen,?? Gebruik nu metropolol met flecainide. En edoxaban lixiane.

    #5329

    De ingreep is relatief kort geleden, dus wellicht moet uw hart zich nog flink herstellen. Na ablatie is er een soort ontstekingsreactie van het hart die geleidelijk tot rust moet komen. Niet voor niets stuurt de fysioloog/cardioloog u drie maanden ‘naar huis’ alvorens duidelijk is of de ablatie resultaat heeft gehad. Ik vind dat als patiënt overigens niet zo’n geweldig beleid, want je voelt je in die periode vaak onzeker en -zoals bij u het geval is- kampt met allerlei bijverschijnselen die er misschien wel bijhoren, maar die soms verontrustend kunnen zijn. Ik zou toch maar een afspraak zien te maken met de behandelaar, al was het maar om gerustgesteld te worden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.