Homepage Forums Heb ik de hartritmestoornis boezemfibrilleren? Verwarring met astmatische aanleg Reageer op: Verwarring met astmatische aanleg

#5627
Up
0
Down
::

Dag dokter Bianca,

De middenrifspier is aan de rechterzijde min of meer verlamd. Bij de zogeheten snifftest van enige jaren geleden zag de radioloog een gedeeltelijke verlamming, bij de sindsdien gemaakte röntchenfoto’s bleef het diafragma nagenoeg ongewijzigd hoog staan.
Het hoogstandprobleem speelt dus al een aantal jaren en ik vind het lastig om een verband te zien met AF. Het duidelijkste symptoom is bij mij altijd de kortademigheid geweest. Was dat nu de hoogstand, de naar zijn aard altijd willekeurig opspelende astma of AF? En heeft die falende middenrifspier mijn AF veroorzaakt?
Inmiddels heb ik een tweede ablatie van de longaderen ondergaan en zijn de ritmestoornissen voorbij. Mogelijk sluit dat gegeven uit dat de hoogstand van het diafragma een oorzaak was?
Kortom, als patiënt alleen kom ik hier natuurlijk nooit uit, daarvoor is onderzoek onder een representatieve populatie nodig. Enfin, dat hoef ik jou niet te vertellen.
Nu ga ik de poll zoeken .
Met hartelijke groet,

Jacques