Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen leven met boezemfibrileren Reageer op: leven met boezemfibrileren

#5533
Wilma
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Jaap,

Ik heb voor mijzelf ook altijd de link gelegd tussen de jarenlange stress en het ontstaan van de BF bij mij, nu zo’n jaar geleden en de hoge bloeddruk die 20 jaar geleden begon. Ik kreeg in eerste instantie voor Boezemfibrilleren medicijnen: bloedverdunners en digoxine. Ik had al Irbesartan/hydrochloortyazide voor mijn hoge bloeddruk. Ik meet thuis een redelijke bloeddruk, rond de 140-85, in het ziekenhuis 195-110, soms nog ietsje hoger. Dat geeft wel aan hoe mijn stress-niveau tegenwoordig is, helaas.
Nu zou ik – na drie cardioversies die niet geholpen hebben – in aanmerking komen voor ablatie, maar toen ik bij de anesthesist kwam voor het pré-operatief onderzoek was mijn bloeddruk weer zó hoog dat hij geen akkoord heeft gegeven voor de ingreep. De cardioloog gaat nu kijken of ze de bloeddruk tijdelijk zó laag krijgt dat ik wel een ablatie kan ondergaan. Maar weer terug op de wachtlijst, gaat nog wel een mandje of twee duren.

Inmiddels was ik altijd al op zoek naar alternatieven. En nu ik dit bericht heb geleden ga ik zéker nu de L-glutamine proberen.

Ik ben overigens ook erg benieuwd naar de klachten die jullie hebben van het boezemfibrilleren. Ikzelf heb het meeste last van de kortademigheid, hoewel dat de ene dag (veel) erger is dan de andere. Vooral trappen lopen en fietsen valt me zwaar, en is soms helemaal niet te doen. Terwijl ik op andere dagen m’n lunchpauzewandeling van 4,5 km in een uurtje volbreng, zonder noemenswaardig ademtekort. En dan ook nog even de stal schoonmaak en ga stofzuigen. Soms denk ik dat het gewoon tussen m’n oren zit, maar de cardioloog zegt dat dat niet kan.

Maar dat stress en spanning er in grote mate toe bijdragen, ben ik absoluut van overtuigd!

Ik lees graag jullie ervaringen…