Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Mijn ervaringen met BF Reageer op: Mijn ervaringen met BF

#5053
Mannappie
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hai M A K,

Bedankt voor je verhaal!

Inderdaad! Wat een mazzel dat je van je herseninfarct hersteld bent. Is je herseninfarct het gevolg van boezemfibrilleren? Dit kan het geval zijn vanwege de bloedstolsels die door BF kunnen worden veroorzaakt.

Aangezien ik geen arts ben, kan ik je alleen maar deelgenoot maken van mijn eigen ervaringen.

Ik heb nooit een verband kunnen leggen tussen hartslagfrequentie en boezemfibrilleren. Bij mij is het erfelijk en doet het er kennelijk niet toe. Ik heb wel gehoord dat BF kan worden getriggered door bijvoorbeeld alcohol, koffie of overmatig eten.

Ik heb geen idee of alle hartslagmeters de hartslagfrequentie tijdens BF goed aangeven. Mijn huidige hartslagmeter (MIO Alpha) geeft het wel goed aan. Geverifieerd a.d.h. ziekenhuismonitor 😉

Door al het BF gebeuren ben ik behoorlijk in conditie achteruit gegaan. Veel te zwaar geworden door niet meer te durven sporten. Top sport zoals ik bij jou lees, en ik vroeger deed, is volgens mijn cardioloog niet nodig. Gewoon bewegen, stukken fietsen of wandelen is voldoende. Tenzij het echt je hobby is. Dan wil je zelf heel graag. Voor aangepaste sportschema’s zou ik me in jouw geval melden bij een goede sportfysiotherapeut. Bij de wat betere sportscholen zijn die vaak wel aangesloten.

Vermoeidheid tijdens boezemfibrilleren is een bekende klacht. Op dit moment slik ik wel medicijnen waardoor ik veel minder last heb van boezemfibrilleren. Hierdoor functioneer ik echt beter. Pillen slikken is niet mijn hobby, maar als het moet zodat ik me beter voel, dan is het maar zo.

Misschien dat er voor jou ook een ablatie in zit? In meer dan 70% (misschien op dit moment hoger) van de gevallen zijn de mensen na de eerste ablatie van het boezemfibrilleren af. Je kan het natuurlijk altijd bespreken met je cardioloog.

Succes,

Marc