Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Progressie niet te verslaan Reageer op: Progressie niet te verslaan

#4118
Up
0
Down
::

Hallo,

Wat vervelend dat u boezemfibrilleren heeft. Helaas kun je als je al gezondleeft er vrij weinig tegen doen. Zelf heb ik ook nooit alcohol gedronken en of gerookt geen overgewicht en geen hoge leeftijd. Er word steeds meer onderzoek gedaan naar het erfelijke belast er van. Aangezien de ene nooit AF krijg en de ander juist weer heel snel.

Waarom willen ze u nog geen ablatie geven? Hoe minder littekenweefsel etc hoe beter de kans op een geslaagde ablatie. Hoe langer het boezemfibrilleren aanwezig is hoe lastiger.

Mijn eerste ablatie kreeg ik naar een heftige aanval ik had toen maar 1 a 2 x per maand en soms twee maanden een aanval.

Het is soms ook echt wel goed een arts te vinden die er veel verstand van heeft. Vaak word er gedaan of het een ouderdoms kwaaltje is en je die maar moet accepteren of dat je heel ongezond leeft. Zelf vind ik het dan juist belangerijk dat een arts mee denkt en beseft wat voor impact het heeft.

Groetjes

Manuela