Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Medicatie Medicatie afbouwen Reageer op: Medicatie afbouwen

#4014
Ceel van Rhee
Deelnemer
Up
0
Down
::

Sinds 2 jaar gebruik ik Flecaïnide tegen A-Fib. De dosering startte met 100mg per dag en moest worden verhoogt naar 100mg + 50mg per dag en weer later na tweemaal daags 100mg. Hoe hoger de dosering hoe minder goed ik me voelde. Voor de klachten was ik een marathonloper, nu kan ik alleen nog zeer langzaam max 1 km (hard-)lopen, een wandelpauze nemen en dan vervolgens weer een kleine kilometer. Alle fysieke inspanning is me eigenlijk te veel. M.a.w. de kwaliteit van leven is dramatisch gedaald door de medicatie. Tussendoor ook nog een combinatie van Flecaïnide en Calciumantagonist geprobeerd, maar mijn hartslag daalde hierdoor zoveel dat het gebruik van de Calciumantagonist gestopt is. Hopelijk komt er een medicijn die de bijwerkingen van Flecaïnide niet heeft, of in ieder geval veel minder. Zeer binnenkort wordt er bij mij een PVI Ablatie uitgevoerd. Na de ingreep naar verwachting nog 3 maanden medicatie gebruiken. Even afwachten hoe het dan verder gaat….