Homepage Forums Vrouw en boezemfibrilleren Menstruatie Reageer op: Menstruatie

#3681
Anoniem
Inactief
Up
0
Down
::

Beste dames,

Sinds afgelopen januari is bij mij boezemfibrilleren geconstateerd. Na het slikken van bloedverdunners kreeg ik begin februari de 1e cardioversie en eergisteren, krap 2.5 week later de 2e. Het is allemaal erg onwerkelijk en ik weet met name ten aanzien van de medicatie niet meer wat het beste voor me is.
Ik ben 46 jaar inmiddels 6 jaar in de overgang en daar slik ik sinds een jaar femoston (oestrogeen) voor. En daar zit nu m’n dilemma, is het verstandig daar mee door te gaan? Ik had buiten de standaard overgangsklachten (pijnlijke gewrichten vingers, opvliegers, humeur, haaruitval) ook last van de slijmvliezen waardoor de huisarts aanvankelijk dacht dat de blaas was verzakt maar dit waren dan uiteindelijk de slijmvliezen die dunner werden.
Ik leef gezond, rook niet en dronk wel rode wijn (met alle medicijnen durf ik dat niet meer), beweeg veel en zit aan de onderkant van de BMI-grens, geen diabetes en schildklierproblemen, kortom geen oorzakelijke redenen voor BF. Vlees eet ik al 20 jaar niet, sinds kort wel wekelijks een haring. En verder leid ik naar mijn idee een normaal leven, tenminste voor het constateren van BF.
De cardioloog heeft nu voorgesteld om een ablatie te proberen, dan denk ik waar stopt dit, het voelt allemaal heel onwerkelijk.

Ik hoop eigenlijk op een reactie van mw. Brundel met misschien een goede denkrichting ten aanzien van m’n medicijngebruik. Of misschien wel een goede tip van een medepatient.
Vriendelijke groet,
Petra Bosch-van Opzeeland