Homepage Forums Vrouw en boezemfibrilleren Menstruatie Reageer op: Menstruatie

#3418
Patricia
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hoi Mary-Lou,
Volgens mij ook zeker duidelijk verband! Lijkt mij wel een mooie onderzoeksvraag; hebben vrouwen meer hinder van AF voorafgaande of tijdens menstruatie? Zelf slik ik naast mijn reguliere hartmedicatie ook de nodige supplementen zoals Q10, Omega 3 & 6, magnesium en sinds ik wetenschap heb van het onderzoek van Prof. Brundel ook L-Glutamine. Dat laatste koop ik bij Holland & Barrett in poedervorm. Iedere dag neem ik 5 mg L-Glutamine en daar voel ik me goed bij. Ook slik ik Taurine, dat zou ook een gunstig effect op de hartcel kunnen hebben. En die overgang… ik ben nu 45 en ik zie er wel een beetje tegenop, juist omdat ik al zo heftig reageer op de menstruatie. Slik jij daar iets natuurlijks voor, teunisbloemolie of iets dergelijks? Of van die speciale middeltjes voor vrouwen in de overgang? Van langdurige pilgebruik heb ik een leverhemangioom opgelopen dus hormonen mijd ik maar. Ben benieuwd naar jouw ervaring. Misschien is het preventief innemen van L-Glutamine wel een idee voor jou! Veel groetjes, Patricia