Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Eigen toepassingen Niet behandelen tot bepaald nivo prima oplossing? Reageer op: Niet behandelen tot bepaald nivo prima oplossing?

#3362
Raoul Teeuwen
Deelnemer
Up
0
Down
::

Ha Bianca.

Dank voor de reactie!

Wat ik bedoel met “gaat mijn aandacht bijna volledig naar “rustig worden””, is wat ik dan misschien het best kan beschrijven als een soort focus, meditatie? Ik richt mijn aandacht ‘op mijn hart’, alsof ik hem (haar? :-)) rustig wil ‘denken’. Ik merk dat ik soms ook even mijn adem inhoud. >90% van mijn situaties duurt denk max 30 seconden. Of mijn ‘focus’-reactie iets uit maakt, weet ik niet :-). Maar die 30 sec zijn mi te kort voor Yoga en andere oefeningen :-).

Mocht het nu in de loop van de tijd erger worden, en dat elke keer dat mijn hart ‘van slag is’ ook langer gaat duren, dan zal ik gaan zoeken en experimenteren met andere oefeningen etc… Goed te weten dat bekend is dat sommigen daar baat bij hebben.

Mbt de betablokkers: die werden me mee gegeven. Ik begreep dat als je daar aan begint, je ze je hele leven moet blijven slikken. Ik dacht: eerst maar eens kijken of het zonder kan. En dat vind ik tot nu toe goed genoeg gaan.

Wat ik me kan herinneren dat ik aan uitleg kreeg over waarom het bij mij soms fout gaat is dat het electrische signaal “via 2 kanten het hart bereikt, en dat bij mij 1 kant mogelijk iets langer of korter is, de signalen dus soms niet ‘in sync’ arriveren en dat dan voor de onregelmatige hartslag leidt”.