Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Boezemfibrilleren na bepaalde voeding? Reageer op: Boezemfibrilleren na bepaalde voeding?

Wim
Deelnemer
Up
0
Down
::

Ik heb een paar dagen Hartgespan thee geprobeerd maar helaas heeft het niet bij mij geholpen.
Hetzelfde geldt ook voor Desloratadine en L-Glutmanine, weken geprobeerd maar bij mij lijkt dat allemaal niet te helpen.
Deze week weer heel erg, 4 korte aanvallen (2-5 uur) en vandaag weer de hele dag een aanval.

Een tijdje geleden was er een enquette geweest, wat wel of niet goed zou zijn om AF te voorkomen:

Niet Goed:
Suiker: Chocola, kunstmatige zoetstoffen, drop, snoep met kunstmatige kleurstoffen, waterijsjes, (room) ijs Alcohol Rode wijn, witte wijn, (speciaal)bier
Cafeïne: Koffie, frisdrank
Grote porties: Te Veel eten (vooral in de avond), een volle maag hebben
E-nummers: E621, E954
Specifiek fruit/groente: Tomaat, spinazie, aardbei, champignon, gember, avocado, zuurkool, paprika, rauwe wortel, aubergine, knoflook
Zuivel: Kaas van koemelk, volle melk, slagroom, roomijs, yoghurt
Snelle koolhydraten: Wit brood, pasta
Noten: Pinda(producten), cashewnoten, hazelnoten
Vis: Makreel, zalm, schaaldieren, vette vis

——————————-
Wel Goed:
Supplementen/Zelfzorgmiddelen: Magnesium, L-glutamine, maagzuurremmer, antihistaminicum, diamine oxidase (DAO)-enzym
Specifiek fruit/groente: Bleekselderij, tomaat, banaan, gember, avocado, fruit en groente in het algemeen
Eetmomenten: Intermittent fasting, kleine porties verdeeld over de dag, pauzes tussen maaltijden om histamine te verteren, ‘s avonds weinig eten, niet eten na 19:00
Water: Water, kokoswater
Specifiek voedingspatroon: Plantaardig, koolhydraatarm, keto, bloedgroep A-diet
Onbewerkte voeding: Het vermijden van voorverpakte producten (kruidenmixen, yoghurt met smaak)
Ademhaling/beweging: Joggen, traplopen, diep inademen gevolgd door krachtige en langzame uitademing, krachtig blazen door een rietje, koude douches nemen
4-7-8 ademhalingstechniek (4 seconden inademen, 7 seconden vasthouden, 8 seconden langzaam uitademen)
Rustig eten: Goed kauwen, langzaam eten zonder te praten
Experimenteren: Goed zelf observeren, eigen onderzoek doen
Kijken wat anderen doen: Kijken wat werkt voor anderen, vooral voor AF-patiënten

————————
Ik ga maar weer verder op onderzoek uit, maar als er nog mensen met tips zijn, ik hoor het graag!

Mvg, Wim

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Wim.