Homepage Forums Heb ik de hartritmestoornis boezemfibrilleren? Boezemfibrilleren en lichaamshouding Reageer op: Boezemfibrilleren en lichaamshouding

Japio
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste mensen, inmiddels heb ik een half jaar geleden een ablatie gehad en vanaf het eerste moment ben ik klachtenvrij. Een heel enkele keer een overslag, maar dat valt volgens de cardioloog binnen het normale patroon.
De behandeling viel me heel erg mee (pulsed feeld ablatie) wel een wat gevoelige slokdarm na afloop, maar dat trok gauw weg. Ik ben in Nieuwegein geholpen en ik moet zeggen dat ik heel tevreden was en ben over de goede (na)zorg.
Ook heb ik meegedaan aan een proef waarbij er 50 % meer pulsen zijn gegeven. Hiermee wordt onderzocht bij een geselecteerde groep of dat betere uitkomsten geeft. Ik word een jaar lang intensiever gemonitord. Pas na die tijd krijg je te weten of het ook daadwerkelijk gedaan is, of dat je tot de controlegroep hoort waarbij de normale procedure is gevolgd.
Opvallend is ook dat de buikklachten veel minder zijn. Alleen bij grote drukte komen die nog wel eens voor.
Inmiddels ben ik ook vrij van medicatie. Sotalol gebruik ik sinds twee maanden niet meer. Het bevalt me zeer goed. Enige is dat mijn hartslag nu wel iets hoger is dan voordat het boezemfibrilleren begon. Toen had ik een hartslag van 60, nu zit ik vaak gemiddeld op 70 of 80. Heeft iemand daar ervaring mee? Je zou verwachten dat dat na een paar maanden wel minder zou zijn.