Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Boezemfibrilleren na bepaalde voeding? Reageer op: Boezemfibrilleren na bepaalde voeding?

janvdwerke
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Ruud,
Toen ik je bericht las waar goed samengevat een aantal belangrijke feiten werden genoemd, viel mij met name op jouw toevallige ontdekking, dat Tamsulosine je atriumfibrilleren deed stoppen en weer terugkwam toen je met deze medicatie moest stoppen vanwege de bijwerkingen.
Ik had een vergelijkbare ervaring in 2021 met het antihistaminicum Desloratadine, dat ik wegens een allergische reactie kreeg voorgeschreven en mijn atriumfibrilleren deed stoppen en weer hervatte toen ik moest stoppen in verband met een huidtest.
Gelukkig heeft Desloratadine bij mij geen bijwerkingen en gebruik ik het sindsdien tot op heden. Overigens ben ik 15 maanden geleden L-Glutamine erbij gaan gebruiken, omdat de ritmestoornis af en toe toch doorbrak. AFIP heeft o.a. L-Glutamnine getest met positief resultaat en ik heb nu sindsdien geen atriumfibrilleren meer gehad op een verklaarbare keer na dat ik vergeten was 2 dagen deze aanvullende middelen in te nemen. Het terugkeren van het atriumfibrilleren deed mij toen besluiten mijn waarneming net als jij te melden bij de stichting. Ik heb jouw waarneming extra onder de aandacht gebracht bij de onderzoekers.
Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg en hou AFIP op de hoogte van eventuele aanvullingen op de waardevolle informatie die je hebt gegeven.
Belangrijk is te weten dat dergelijke medicijnen of voedselsupplementen (nog) niet zijn opgenomen in de behandelprotocollen van artsen, maar wel dat het belangrijk is dit te bespreken en te melden aan behandelend arts en apotheker. Zelf heb ik het ook gemeld aan https://www.lareb.nl/, het bijwerkingencentrum, maar dan als positieve bijwerking.
Aan het opnemen van medicijnen en voedselsupplementen in de medische protocollen, gaat een lange tijd vooraf voor onderzoek en testen, ook als het middel al uitvoerig getest is voor een andere ziekte of aandoening.
Je vermeldt dat je lange tijd tijd gegevens hebt bijgehouden en tevens met een iWatch je atriumfibrilleren hebt gemonitord. Wanneer je die gegevens wilt delen met de stichting zou ik dat aan ze voorstellen, niet op dit forum in detail, maar het kan een bijdrage zijn om meer inzicht te krijgen voor de onderzoekers.