Homepage › Forums › Heb ik de hartritmestoornis boezemfibrilleren? › Boezemfibrileren en pacemaker › Reageer op: Boezemfibrileren en pacemaker
Heb je mijn ervaringsverhaal gelezen?
Hoi Jorinda,
Op dit moment zit ik weer midden in een aanval van AF (gemiddeld 152 spm.). Ja, ik heb zojuist jouw ervaringsverhaal nogmaals gelezen. Eerlijk gezegd word ik er niet echt vrolijk van. Een bewegingssensor zou bij jou wellicht nog kunnen werken, maar met mijn spierziekte, het niet meer kunnen lopen en de armen, zeker de linkerarm, moeilijk kunnen bewegen, wordt zo’n bewegingssensor naar mijn mening een probleem. Ondanks deze beperkingen probeer ik zoveel mogelijk te bewegen. Elke avond fiets ik op een mini bike. Minimaal tweemaal per dag maken mijn vrouw en ik een wandeling met de rolstoel. Zittend in de rolstoel probeer ik zoveel mogelijk mee te helpen ‘rollen’. Daarnaast doe ik elke dag een aantal oefeningen; dat doe ik al vanaf mijn 17e jaar. Kortom, dit jaar is dat 70 jaren.
Maar Jorinda, inmiddels heb ik een aantal gesprekken in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven gehad. Op dit moment wacht ik op een oproep voor een normale ablatie. Wel is het mij duidelijk dat het slagen van een ablatie niet altijd lukt. Zeker niet op lange termijn. Het zou fijn zijn indien de ablatie lukt zodat ik ook van de bètablokkers af kan.
Groetjes,
Frans.