Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Pulsed Field Ablation (PFA) Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)

Jozef
Deelnemer
Up
0
Down
::

Waaraan ik merk dat het steeds beter met me gaat ?

Ik heb de kwaliteit van leven terug zonder dat ik me druk hoef te maken dat mijn hart ieder moment op hol kan slaan.

Voorafgaande aan mijn ablatie ben ik door de mangel gehaald qua onderzoeken en het bleek dat ik ernstige slaap apneu heb (48 AHI) Tevens heb ik aan beide benen een bypass operatie moeten ondergaan, vlak daarna gevolgd door de ablatie.
Hierna begon de herstel periode waarbij ik veel tijd had om na te denken. Ik heb besloten niet bij de pakken neer te zitten en mijn eigen gezondheid op nummer 1 te zetten (maar, als Limburger, blijf ik Bourgondier, dus ook weer niet overdrijven ;-)).
Ik maak me op mijn werk niet meer zo druk als voorheen wat de stress levels aardig omlaag heeft gebracht. Zoals eerder gezegd ben ik flink gaan sporten en na een moeilijk begin kan ik nu niet meer zonder en vind het fijn om te doen. Mijn lichaam verandert van slap naar strak en ook de kilo’s komen er langzaam af. Ik voel me sterker dan pakweg 10 jaar geleden en heb het gevoel dat ik de wereld weer aan kan. Een positieve mindset en kunnen relativeren doet wonderen blijkbaar.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 16 uren geleden door Jozef.