Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Pulsed Field Ablation (PFA) › Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)
Een korte update; afgelopen week heb ik een info gesprek gehad in St Antonius, locatie Utrecht. Dit ging goed met een aardige vrouwelijke cardioloog. Hier was wel tijd, aandacht en ruimte voor al mijn (kritische) vragen en opmerkingen. Conclusie is dat medicatie geen optie is en wil ik van mijn klachten af (ja dus..) dan is ablatie de enige optie. Anti-stolling; 3 weken voorafgaand t/m 3 mnd na ablatie. Sporten mag, maar opletten werd gezegd, maar een lange wandeltocht in afgelegen gebied werd ontraden. En dat is mijn grootste issue nu. Ik heb 3 wandeltochten gepland, waarvan 1 langere einde zomer. Wachttijd St Antonius is 3 mnd. Tel uit, dan ben ik ergens in juli aan de beurt. Ik wil mijn geplande wandeltocht er niet voor opgeven, maar realiseer me ook dat ik onderweg ook klachten kan krijgen en als het heftig wordt ik moet wachten totdat het weer stopt. Ik neig echter nu toch naar wachten tot eind september, maar niemand kan voorspellen of mijn klachten wel of niet verder gaan toenemen. Ik blijf sporten en actief zijn en drink geen koffie met cafeïne meer, probeer stress beter te hanteren en neem l-glutamine al vanaf februari. Afib blijft onvoorspelbaar helaas en daar zal ik het voorlopig nog even mee moeten doen..